lördag 4 juni 2011

att vara tjej

Ibland är det inte roligt att vara tjej. Som idag när mensvärken slår till med full kraft. Jag förvandlas till en gnällig och kinkig liten varelse. Helst vill jag krypa ihop i fosterställning i sängen och sova en vecka. Men det går inte. Så jag gör västerbottenostpaj och äter toblerone.

Det har trots allt varit en bra dag. Innan magsmärtorna kom.
Sova länge. Ta en solig promenad till Folkets Park och spana in lite goda saker på Vegomässan. Tyvärr var kön till vegangrillen så lång att jag aldrig fick smaka potatissallad och grillspett. Det blev istället lagom stark thaimat med tofu och kokosmjölksås på Möllevångstorget.

Och en stund senare ett glas vitt vin i solen utanför Malmö bryggerihus.
Livet är bra fint vid sådana stunder.
Sedan kommer magvärken som en käftsmäll och gör mig ynklig.

Nu ska jag skärpa mig. Och försöka sluta gnälla.

Inga kommentarer: