onsdag 16 januari 2008

sviken

Jag har blivit dumpad av min äldsta vän. Via sms.
Hans flickvän verkar inte gilla oss, hans närmsta vänner. Vi har kännt det länge, han har vid flertalet tillfällen valt att inte umgås med oss. Vårat fina gäng på 4 tjejer och M som tuppen i hönsgården. Så mycket roligt vi har haft.

Han påstår att hans liv tagit en ny vändning och att vi ska vara glada för hans skull. Och som en fin avslutning så kommer:
"vi kan väl ses å höras när vi hörs. Låta allt vara kravlöst och öppet"

Idiot. Men kära M, det här är helt och hållet din förlust. Om du inte inser att du nu förlorar dina vänner, så kan vi inte hjälpa dig mera. Vad återstår nu. Tack för att du fanns i mitt liv och förgyllde det?

För citera kent:

Du och jag kan stå
i vårt hörn och blunda
Det är ändå redan
alldeles för sent
Det finns inget kvar
att hålla fast vid
så du och jag kan stå
i vårt hörn och undra
vad var det som gick fel
Vad var det som gick fel?

-
J. Berg

Jaa, vad var det som gick fel egentligen?

Näe, nu tänker jag på något annat. Lagar mig lite mat.
Men först lyssnar jag på:
Bittersweet Symphony - The Verve





Inga kommentarer: