lördag 10 januari 2009

Att jag aldrig lär mig

Nästa söndag är det tentadeadline. Jag har än så länge inte gjort någonting. Jag vet nästan vad jag ska skriva om. Om någon skulle kunna ta och förklara ordet framförhållning för mig!
Idag, lördag, har jag iallafall plockat fram en massa papper och är redo att börja. Det är ett steg i rätt riktning.

Igår kväll upplevde jag och Kärleken High tech på hög nivå. Vi beställde indisk mat på internet! Och de kom hit med den! Även om vi fattade fel och Kärleken åkte till restarurangen för att hämta maten. Man lär sig hela tiden. Sjukt god papadam eller vad knapriga brödet heter.
Och galet god ost med spenat.
Det bästa är att det finns mat över till idag.
Bo i en storstad är fina grejer!
(Förutom avgaser och bilar som tutar för att en lantis inte vågar köra så snabbt ut i en korsning. Well fuck off till dig också din jävla sopa!)

Igår åkte dessutom julen ut. Nu är här tomtefritt. Tror jag. Det brukar alltid vara någon lömsk jäkel som visar sig igen till påsk.
Jag längtar till efter påsk.
2 maj får en buss till Rom. I den sitter, förutom en stor mängd pensionärer, även jag och Kärleken. Wiiiha! Äntligen!

Inga kommentarer: