fredag 22 februari 2008

i går kent

Idag storm.
Min konsert nummer 14 med detta band, detta vackra band som tog mig genom gymnasiet, ett år i en butik, tre år på högskola, två år på folkhögskola och fram till nu. Jag håller nog på att landa med mig själv. Inser att det är så här livet är. Det är kanske inte så illa ändå. Musiken, filmen, litteraturen.

Kent i Sporthallen igår. Halmstad-publiken överraskade mig positivt. De kan tydligen dyrka någon annan musik än Gyllene Tråktider. Det var vackert.
Visst saknade jag en del låtar, men att bli överkörd av Om du var här, det var eufori. Lycka, glädje, kärlek och hopp.

Ute stormar det. Jag borde sova ett par timmar.

Ska bara lyssna färdigt på
Vy från ett luftslott.
En mäktig öppning av bandet i mitt hjärta, hjärna och själ.

Godnatt.

Inga kommentarer: