onsdag 17 juni 2009

dyr fylla

Idag hämtade jag mina nya glasögon. Och visst hade optikern rätt i att mina gamla glasögon var på tok försvaga. Hemvägen blev lätt vinglig. Visst ser jag bra, riktigt riktigt bra. Men mitt huvud och min ögon ska bara vänja sig vid att se bra.
Yrsel och snurrighet. En dyr fylla med andra ord.

Jag har varit mat-tant idag igen. Sprungit som ett skållat troll mellan diskrummet och matsalen för att torka, fylla på tallrikar, glas och bestick. Och serverat korv med mos.
Trötta ben ska vilas i soffan med lite kinamat och jordgubbar med glass.

Kärleken kom precis hem och jag blev så där glad i hela kroppen som jag alltid blir av honom.
Nu är det semester och imorgon väntar Morriessey i Borås!

1 kommentar:

Sandra sa...

Nu vill vi ju ha bilder på dig och nya brillorna!
Ses på lördag. Glad Midsommar!