tisdag 2 juni 2009

En dags lugn

Runt kl 9 idag lämnade jag in en tenta. En hemsk jäkla tenta om kvalitativa och kvantitativa forskningsmetoder. Tentan har orsakat diverse psykbryt och irritation som framförallt tangentbordet fått ta skiten för. Och min hand som blivit lite blå.
Jag är troligtvis inte godkänd, men då får jag ta kompletteringen senare i sommar.

Resten av dagen ägnas åt så lite som möjligt. Jag har varit hos optikern och fått bekräftat det jag länge anat. Mina fyra år gamla glasögon är på tok för svaga.
Nu väntar alltså det mycket svåra beslutet att välja nya bågar. Jag lånar Sandras välja-glasögon-idé och låter er miljontals läsare hjälpa mig i beslutet.
Rösta i enkäten till vänster.

Senast måndag skall jag ha bestämt mig.

alternativ 1



alternativ 2



alternativ 3


alternativ 4



alternativ 5

Känn pressen på era axlar.
Själv ska jag äta jordgubbar och läsa en bra bok i soffan. Eller på balkongen.

What Keeps Mankind Alive - Tom Waits

5 kommentarer:

moi sa...

Hoppas tentan går vägen trots allt!!
Oj, svårt med glasögonen, de är ju så lika. Men tvåan är snygga! Ska kolla lite till och rösta =)

Anonym sa...

Vi kan komplettera tillsammans på nåt trevligt fik :)
Ninni

nollgradig sa...

Jaa! Fika, alltid fika!

Sandra sa...

Röstade på 5an. Ettan kändes lite för stora och 2an satt kanske lite för nära ögonbrynen. 3an var kanske lite brada och fyran kanske lite FÖR mycket bibliotekarie om det nu går. Men par nummer 5 satt kalas. Men de kanske inte såg ut riktigt så i verkligheten?

Emma sa...

Jag röstade på nr 3. Hoppas det inte var dem du inte ville folk skulle rösta på. :P Jag tyckte de passade dig bäst, men det kan ju också ha varit att du hade så schysst attityd på den bilden som färgade omdömet. :D