fredag 29 maj 2009

fredag i Malmö

Tvätten hänger på tork i den mögeldoftande tvättstugan.
Kärleken gör bönsallad och steker halloumi.
Jag dricker rödvin, lyssnar på weeping willows och försöker få ihop en tenta om forskningsmetoder.

Redogör för de grundläggande antaganden om världen som kvalitativa studier bygger på, jämför dessa antaganden med dem som gäller för kvantitativa studier.

Just det. Zzzzz. Och till den frågan tillkommer en hel del annat. Jag ska hitta på ett problem inom B&I (Biblioteks - och Informationsvetenskap) som jag ska beskriva. Hmm. Det måste vara att det inte fanns någon kaffegrädde sist jag var på skolan i Borås.

Och att veckans kaka inte var en god kaka.
Världen består av så många problem. Ett är att jag är trött på vetenskapsmetoder.
Men nu är det mat. Och något själsdödande på tv.

så tokigt gott.

1 kommentar:

moi sa...

Gud vad gott det såg ut!!
Förresten, om din skärm inte har BRA konstrast och är ljus så ser du inte mycket ute i solen. Testa först innan du vandrar ner i parken med all packning.
Och sticker du ner till Slottsparken, så ta en kaffe på Slottsfiket!