måndag 18 maj 2009

koka mat

Manpower har kallat. Det var ungefär två månader sedan sist. Men nu minsann, nu får jag jobba igen. Imorgon tar jag bussen till Lund för att vara Alltiallo i köket på Tetra Pak.
Steka kött och skura gurkor? Diska och hacka lök? Servera sås och ha köksmössa? Spänningen är stor. Dessutom måste jag lämna ett urinprov, vilket innebär att jag inte får knarka eller äta vallmofrön på två dagar. Och jag som ätit vegearisk sushi idag. Med någon form av frö på.
Hur ska det sluta? Kommer stora företaget låsa in mig på drogavväjning?
Till mitt försvar kan jag säga att jag blev inringd kl 17.30 och då var fisken redan på väg ner i magen. Vad det nu är för frön.

så söt man kan vara


1 kommentar:

Emma sa...

Jobb! Grattis! Mer pengar till vin och choklad. Synd bara att du kanske måsta hacka kött.