torsdag 21 maj 2009

mat-tant

Jag slapp steka kött eller på annat sätt tillreda kött. Men jag fick servera kött. Köttgryta med ris eller pepparrotkött med potatis. Men köttätarna var många och tiden gick fort. Mat-tant kanske är mitt framtidsyrke, allt för att slippa skriva en satans tråkig statistiktenta!

Jag läste om den ledsna och tragiska nyheten att den fantastiska musikjournalisten Lennart Persson gått bort. Han som brukade hittas i finfina affären Musik&Konst i Malmö. När jag vintern 2004 avslutade min fem veckor långa praktik på Filmcentrum Syd så fick jag ett presentkort på just Musik&Konst. Jag tror det var då jag köpte en Tracy Chapman LP, men jag fick också en bunt gratis cd på köpet. Och just det. Jag fick en weeping willows turnéaffisch. Det var dagen efter deras galet fantastiska spelning på KB.
R.I.P!

Trust Falls - Tiger Lou

Inga kommentarer: