söndag 28 juni 2009

världens bästa tv

Detta får mig att gråta.
Varje gång.
Bättre tv än så här blir det inte. Det framkallar tårar och snyftande. Så snyggt, så jäkla snyggt. Och den bästa tv-serie som någonsin producerats.
Den bästa artist som någonsin stått på en scen är däremot Morrissey.
Vi såg honom i Borås (av alla ställen på jorden) 0ch i Göteborg. Hur bra det än var så måste jag säga att första konserten på Hultsfred 2004 måste vara nummer ett. Jag trodde aldrig det skulle hända, se Morrissey live. Men det hände och bättre än första gången. Nej, det blir det inte.
Dagen efter konserten i Göteborg åkte jag och Kärleken spårvagn, åt veggeie sushi och besökte Liseberg. Jag var en gång ung och orädd som åkte det mesta som inte snurrade runt. Men ett par
bilolyckor senare så stannar det vid Sagoslottet och Pariserhjulet.


vi är höjdrädda båda två

Jag lider av höjdskräck efter ett bungy jump i februari 2000. Kärleken är också rädd för saker högt upp och som snurrar runt. Jag går runt och sakna att åka berg o dalvanan och andra roliga saker. Men vore det värt att chansa.
Jag tror inte det.
Pariserhjulet är högt och det snurrar runt. En helg dum kombination. Men vi överlevde och kom dessvärre inte hem med 2 kg Dumlekolor. Istället fick djuren i bakfönstret på bilen en ny vän.

Stefan-Patik, Elefanten
Nu ska jag krypa ner i sängen.
Kärleken har säkerlige redan somnat (hans ögon var mycket blanka efter sista avsnittet) och jag, som verkar vara ledig imorgon, ska börja på GI-diet. Stor spänning.
I´m not sorry - Morrissey

Sov gott Sverige.

2 kommentarer:

Emma sa...

Nej men vilken helcool ny bak-i-bilen-elefant!! Six feet under är och förblir en diamant i tv-världen. Ses imorgon, eller hur?

nollgradig sa...

Givetvis ska vi ha häng ikväll! Kom förbi när du hinner! Ligger jag inte i parken så är jag hemma och funderar på att städa.