torsdag 2 juli 2009

Go go go GI

Dag fyra i min GI-satsning.
Måndag innebar trötthet och hunger. Jag undrade vad tusan jag gett mig in på.
Tisdag jobbade jag på kuddpackarlagret, just för dagen förvandlat till en bastu. Väl hemma var jag en blöt fläck med kläder som nästan kunde vridas ur. Dagen präglades av ett enormt sug efter knäckebröd.
Onsdag och äntligen började det kännas bra. Jag startade dagen med en 45 minuters powerwalk. Tidig förmiddag, men svetten sprutade ändå. Hela dagen var jag mätt, nöjd och pigg.
Torsdag och ännu en powerwalk är avklarad. Och ännu en omelett med tomat och ost ligger i magen. Jag ska snart ta mig ett mellanmål. Jag är mätt och pigg. Woooho.

So far so good alltså.
Svårare blir det kanske under söndagens utflykt med Svärföräldrar. Vad gör jag om det inte finns GI-mat att äta? Vad finns för alternativ? Jag kan testa att bli petig och be om en pastafri sallad med bara grönsaker och fetaost.
Ost. Det bästa är att jag får äta hur mycket fetaost, halloumi och mozzarella som jag vill. Yeah yeah!

Sommarvärmen trycker på idag också. Jag tar min laptop och sätter mig på den skuggiga balkongen och påbörjar lite lätt att skriva på en eftersläpande tenta. I eftermiddag tar jag kanske cykeln till ett vatten. Hav! Helst med sandstrand. Vad är bäst i Malmö?
I helgen blir det nog badbryggan i Bjärred. Bada i början av juli. Vågar badkrukan?
Fortsättning följer.

Oh Shanghai - Frida Hyvönen

Inga kommentarer: