fredag 17 juli 2009

spring!

Idag har varit en skön ledig fredag. Vi har jobbat så effektivt i labbet att vi fick sluta tidigt igår och vara helt lediga idag. Jag tror det kallas för Manpower-effekten. Ut med det gamla bemanningsföretaget och in med det bra.

Så idag har jag läst tidningen i sängen, druckit en smooothie, slösurfat och klappat katten innan jag tog tag i dagen. Gårdagens Body Lift sitter i benen så idag blir en vilodag.
Vilodag=buss till Malmö city.
Jag sökte och fann ett par löparskor. Och jordgubbar. Och nektariner.
Väl hemma undrar jag vem som gillar dem bäst, jag eller katten.
Dock har jag en misstanke om att lådan är bra mer intressant än skorna.

katt gillar skor.

Eller gillar katt lådan bättre?

De här skorna ska få mig att flyga fram. Inte idag. Men imorgon.

Det är sommar utanför och jag inser att det har varit förlite häng på uteserveringar. Ikväll får det ändras. Först ska jag bara köpa ytterligare en lite lätt förtidig födelsedagspresent till mig själv. En pulsklocka.

Summertime - Josh Rouse

2 kommentarer:

Charlie sa...

Hej! The Pinks väntar på dig på Skivesset. I vinylkällaren. Och ingen annan i heeela världen älskar dem.....

Sandra sa...

åh, utehäng! Och the Pinks?!