söndag 12 juli 2009

så var det söndag igen

Och vågen visade bara på -0,8. Määh.
13,5 kg kvar alltså.
Men bara 2,5 tills jag får glida Malmö runt i ett par röda Converse.

Imorgon byter jag GI-fas och får äte litelite surdegsbröd. Mumselimums. Och quinoa.

Efter mycket hattande fram och tillbaka så är jag numera anmäld till Iform-loppet som går i Malmö 1 september. Det blir mesiga 5 km. Nästa år ska jag vara redo för 10 km. (och vinna) Mitt startnummer är 4923 och imorgon börjar träningen med 8 timmars mjölkförpackningsbärande.

Veckans söndagsutflykt går mot Landskrona. Jag har aldrig varit där så spänningen är stor. Jättestor. Eller oliiiiidliiiiig som Kärleken säger på sin fejkade östermalmsdialekt.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Men spänningen är oliiiidlig ska väl sägas på göttebosska?!

moi sa...

Vad duktig du är!
Kommer det fler trevliga lopp under hösten? Jag har helt tappat löpningen och behöver ngt att sikta mot.

nollgradig sa...

Jag tror det kommer något i oktober som går runt bokskogen. Kan det stämma, Yddinge Runt.
Att börja med 5 km till Iform-loppet känns som en bra början. Nästa år blir det 10 km. Och förhoppningsvis under en timma. Drömma går ju alltid!