torsdag 23 juli 2009

fyra veckor

Jag har varit Dumlekola-lös i nästan fyra veckor. Det är en bedrift. En riktigt stor bedrift. Kärleken jämförde det med om han skulle vara utan öl i ett år. Wow. Stor bedrift alltså.
Nu har jag brutit de fyra veckornas Dumlekola-celibat. Jag har ätit en Dumlekola. Och den var god, precis så god som jag mindes den.
Maskinen på Tetra Pak är fortfarande trasig. Jag ägnar mina dagar åt att städa kylskåpet, vilket var äckligt på en skala som spränger de vanliga skalorna. Usch och blä och blö. Fy för tusan. Det är nog ord som närmast kan beskriva.
Före

Efter

Skillnaden är total. Det är rent. Det är fint. Det är fyllt av goda saker. Vissa dagar får jag bara så mycket gjort att jag blir mörkrädd.

Badankor måste också få bada

Det stora städprojeket grundar sig i att mina föräldrar ska kommma på besök i helgen. När mamma kommer måste det vara rent. Kärleken städar badrummet och ger alla badankor ett välbehövligt bad.

Samtidigt ligger katten i soffan och övar på sina fotomodellspositioner. Nästa år skall vi låta henne tävla i Top Model the cat year. Vi tror att hennes chanser att vinna är mycket mycket stora.

Tyra Banks vore imponerad. Mycket imponerad.

Exempel på kvinnlighet, att göra två saker samtidigt.



Själv vilar jag ut denna torsdag efter ett hårt Gilmore Girls-marathon med att blogga och se på ännu mera Gilmore Girls. Vad göra annars när sommaren tagit en paus, regnet trillar ner utanför och lönen kommer först imorgon?

Inga kommentarer: