torsdag 27 augusti 2009

comeback

Jag vet att det var längesedan jag var här sist. Festivaler, heltidsjobb, trötthet och skolstart. Men nu är jag tillbaka inför hösten.
Här är min (musik)sommar i bilder.


Ja, ni ser rätt. Det ÄR Dr Alban! (Och Robyn)


Calexico. Det svängde rejält. (Olé!!)

Fantastiska Anthony & The Johnsons tillsammans med Göteborgs Symfonikorkester.


A Camp på Malmöfestivalen.

Ebbot rockar tamburinen. Även det på Malmöfestivalen.


Tillbaka på Way Out West och Glasvegas. Halva konserten sågs ifrån toalettkön.


Jenny Wilson, blåast kläder på Way Out West.


Olle Ljungström haltade och fyllde tältscenen. Kom folk för att få skydd för regnet eller för Olle själv? Klart värt att se, regn eller inte.

Joakim Thåström drog troligen den största publiken under Malmöfestivalen.
Nu väntar hösten. Katalogiseringskurs i biblioteksskolan och en kurs i Skolbibliotek på Malmö högskola. Och lite jobb då och då.
Jag gillar hösten. Jag gillar inte vintern.
Hösten skall firas med en resa.
Berlin. Prag. London. Amsterdam. Valet är svårt.
Berlin - kent

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja, eller varför inte till Göteborg?! Men det blir förhoppningsvis längre i december. Kanske Helsingfors... (jättelångt ju).