lördag 19 september 2009

att slitas mellan hopp, förtvivlan och... glädje

Det har gått dåligt för mina fotbollsgrabbar i år. Det har gått uselt. De har spelat sopigt. Och risken hänger över dem att det blir kvalspel och eventuellt spel i superettan nästa år. Jag vill inte ha mina fotbollsgrabbar i superettan. Idag var det lite av hatmatch, Halmstad mötte Helsingborg.
Jag lyssnade på radion innan jag insåg att matchen gick på tv.

Matchen i bilder, känslomässiga bilder. Och vinet lugnade mina nerver. Lite iallafall.
Fotbollsångest

Blås av då!


Segerns sötma


Ja jäklar. HBK vann med 2-1 och hoppet om att slippa kval lever i allra högsta grad.
På min tröja står det 5 Borgstrand. Den gamla HBK-kämpen, som trots alla skador kämpade sig tillbaka och var en klippa i försvaret.
Segern ska firas på fest, djungeltemafest. Och jag är bananträd. Umpaumpa.
Dags att tömma vinglaset och ge sig av.

Halo - Bloc Party

1 kommentar:

Sandra sa...

Oh! Joel på Wikepedia, tufft!