lördag 5 september 2009

september

Jomen jag gillar allt hösten ändå. Förra veckan drog Bondens Marknad igång igen på Drottningtorget. Förra lördagen köpte jag lila plommon. På hemvägen fann jag ett lila fruktfat. (Eller i en butik vid sidan av vägen hemåt) A match made in heaven. Jag var tvungen att köpa. Idag fanns inga lila plommon, men nog passar veckans plommon ändå bra till finfina fatet. Och fatet fann jag i min nya favoritaffär.



Min lördag består inte bara av plommonfynd utan också av pluggande. Jag försöker förstå SAB-systemet och de svenska klassificeringsreglerna för bibliotek. Det går sådär. När jag väl börjar förstå så upptäcker jag något nytt och då börjar det genast klia i hjärnan.
Men tentan är i november.
November. Det är långt till november.
Men lördagkväll är inte bara plommon och plugg. Ikväll ska vi välkommna hösten med middag på Nya Tröls. Deras vegetariska planka är god, brutalt god! Jag tar med mig Kärleken och Emma och drar när kvällen sänker sig över Malmö. Kanske visar de Sveriges kvalmatch på tv. Men vem orkar egentligen bry sig längre? Herrarna har varit usla genom större delen av kvalet och damerna var ... jag tror inte ordet usel räcker till för att beskrivar hur dåliga de var igår.
Skräpsopiga. Fy!
We are the pigs - Suede

1 kommentar:

Sandra sa...

Ooooooooooooooo vilket fint fat!