onsdag 23 september 2009

omvägar

Ibland besöker jag Malmös nyaste shoppingcenter, Entré. Det ligger nära. Det är en ursäkt att komma ifrån skolböcker, klassifikation, skolbibliotek och påsar med ren tvätt som ber om att plockas upp och ner i byrålådor.

Men är det egentligen inte jobbigare att gå runt i ett stort shoppingcenter än att göra allt som bara måste göras? Jo. Jag tror nog det. Ett besök på Entré kräver planering, slughet och smygande. (då jag ännu inte lärt mig att vara osynlig).
På flertalet platser finns det lömska försäljare av olika slag. Jag har redan råkat ut för en engelsktalande flicka som gjorde min naglar alldeles blänkande. Fina och blanka naglar är sällsynt på mina fingrar. 300 kr fattigare så har jag ett manikyrset som ligger i byrålådan. (varför ha fina naglar på ett lagerjobb?)

Men värst är ändå de vansinnigt jobbiga telefonförsäljarna. (ingen reklam, men de jobbiga jäklarna säljer för telenor)

Det gäller att tänka ut strategiska omvägar, ge dem det onda ögat eller bara ta sats och springa förbi dem. Tack för den extra motionen!

Whispers - weeping willows

Inga kommentarer: