torsdag 29 april 2010

förvirrad. jag?

Jag glömde hoppa av bussen på väg till jobbet. Jag kan inte skylla på att jag sov. Jag var fullt vaken och hade stoppat undan min bussåkarbok. Men jag glömde ändå att hoppa av. Plötsligt var det bara jag kvar och jag insåg att bussen just lämnade min hållplats.
Och vem vill erkänna något sådant för en busschaufför.
Istället åkte jag till nästa hållplats. Den låg fem minuter bort. Därifrån tog jag nästa buss tillbaka. Och blev 20 minuter försenad till jobbet.
Bättre det än att erkänna för en busschaufför att jag glömde hoppa av. När så många andra hoppade av. Han gav mig en något märklig blick i backspegeln. Kanske är det första gången han haft folk med sig till sista hållplatsen. Så nu har jag sett hur det ser ut på hållplats Delfinen i Lund.

I tisdags försökte jag lämna tillbaka en bok på Stadsbiblioteket i Lund.
Det gick inte. Så jag klagade lite hos en bibliotekarie. Hon förklarade snällt att boken tillhörde Universitetsbiblioteket.
Jag vill inte i alla situationer berätta om mina biblioteksstudier.

Lite senare samma kväll, i slutet av det gemensamma löparpasset så var det en kullersten som fällde mig raklång. Blod i handen och blåmärke på knäet. Det gjorde lite ont och min andning blev helt konstig. Ryckig och liksom svårt att få luft.
Ramla är dumt.

Nu ska jag äta vindruvor och dricka chokladte.

Glad torsdag!

Inga kommentarer: