fredag 16 april 2010

att köra bil

Snart är det 10 år sedan jag tog körkort. 10 maj år 2000 såg jag ut så här. Jag jobbade som kassörska på Gekås i Ullared och allt jag visste om livet var att jag var tvungen att ta mig därifrån.


16 april år 2010 har livet förändrats, Jag bor inte med föräldrarna. Jag jobbar inte i kassan på Gekås. Livet är bättre, roligare. Vem trodde för 10 år sedan att jag skulle ha sambo och katt i Malmö? Att jag skulle vara typ 10 månader ifrån att kunna kalla mig bibliotekarie. Jag ser fortfarande ut som om jag svalt en galje. För tio år sedan hade jag precis klarat uppkörningen. Idag har det varit en ledig fredag, en fredag som förkyldning till trots, har varit en bra dag.
Rödvinet är slut. Jag ska borsta tänderna och krypa ner intill den där sovande människan som ligger i sängen nu. För han är det bästa jag vet! Tillochmed när han snarkar.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Bra det blev. Både bilden och livet :)!

moi sa...

Oj vilket fint inlägg! Tänk vad livet leker med en ibland! =)
Och grattis till alla försvunna kilon, vi gör samma resa du och jag - bara det att mitt recept heter STRESS =/

Jag cyklade och letade efter Casa M, men hittade det inte. Kollade nätet när jag kom hem och insåg att jag cyklat rakt förbi det. Snurrig? Jag ska göra ett nytt försök om ett tag! Tack för tipset!
hHppas att du får en trevlig helg.