fredag 9 april 2010

morr i magen

Det har sina fördelar med att vara sjuk. Tillexempel låta bli att plugga, sova mycket, se på Beverly Hills 90210 på dvd, tvångsgosa med katten, läsa saker som inte är skolrelaterade och lukta på Ballerinakex. De luktar gott, men magen gör än mer ont av bara tanken på att äta dem.
Mer blåbärssoppa och mera vatten. Jag kan också titta på grabbarna som renoverar taket på huset mitt emot. Jobba på ett tak. Har ni hört så tokigt? Två personer jobbar, de andra tittar på.
Lunch då. Jo, jag hade tänkt mig delikat äggröra med grädde. Är det fredag så är det.
Men vad kan man mer äta för att göra magen glad? Glass?
Ingen spinning idag. Och inte heller någon styrketräning. Om jag sover en stund så kanske jag orkar gå till närmsta affär för att köpa ultraextramjukt toapapper. Tro mig, det behöver jag! Nackdelarna med magsjuka övervinner dock inte fördelarna. Så nu ska jag bli frisk. Som en nötkärna.

Inga kommentarer: