måndag 10 maj 2010

barty!

I lördags var det stor fest i en Bygdegård på landet. Tre gamla vänner fyller 30 år. Således en 90-årsfest. Mycket folk. God mat. Mumslig tårta. Vin. Snaps. Groggbord.
Det kunde bara sluta på ett sätt.
Jag minns inte promenade hem.
Jag glömde ta av mig mina örhängen och halsbandet.
Jag vaknade med dunkdunkdunk i huvudet.
Jag fick inte ner någon frukost kl 11.
Lunchen var dock god.
Pizzan på kvällen rättade till den sista baksmällan.




På något sätt så känns det lite obehagligt att bo på våning fyra och helt plötsligt ha en grabbhalva som promenerar omkring utanför mitt fönster. Katten var väldigt intresserad. Så mycket acion en måndag. Kanske borde jag stanna hemma från jobbet imorgon. Bara för att kittla byggarna på fötterna.
Imorgon är det spinning. Ja jäklar vad det är spinning imorgon.
Med Frasse. Frasse med mustacheb.


1 kommentar:

Sandra sa...

Ursäkta, GAMLA vänner?! Vad exakt är gammalt med oss?! 30 är ju det nya 20!!!