tisdag 25 maj 2010

skor

Jag har funderat. Och tänkt på vad gyminstruktören på Friskis sa. Han sa att jag har problem med pronation (att fötterna vill vika sig innåt) Det visste jag dock redan. Mina löparskor har stöd för insidan av foten. Instruktörskillen sa även att fel skor kan ge mig knäproblem. Mina innegymnastikskor är ett par utan stöd. Kan det vara skornas fel att jag fortfarand har ont i benen efter fredagens skivstångspass. För inte borde jag ha denna smärta fortfarande?
Det ömmar liksom, framförallt runt mitt vänsterknä. Och benen är allmänt stela. (mer än vanligt)

Så nu funderar jag på att köpa ett par nya innegymnastikskor. När skatteåterbäringen kommer så blir det ett par spinningskor.
Men nu då. Med lönen som tickat in på kontot.
Vad för skor ska jag ha? Funkar det med vanliga löparskor?
Frågorna är så många. Flertalet. Plural.
Inomhus tränar jag framförallt på gym (men vem vill springa på löparband när det nästan är sommar?), skivstång (på ett coolare gym än Friskis&Svettis heter det troligen Bodypump), Bosu och Yoga (då inga skor används. Men kanske ett par hederliga sockeplast skulle funka)
Nåväl. Så mycket undringar och så lite sprungit.

Inget Blodomlopp ikväll. Jag tog det ganska vuxna beslutet att inte springa ikväll.
Om ett par dagar är det istället full fart mot Tjejmilen 2010!




Wrooooom

Inga kommentarer: