söndag 2 december 2007

everyday is like sunday

Mörker, tristess och jobb.
I ett desperat försök att drabbas av julstämning har jag bytt gardiner och satt upp lite julbelysning. Det blev iallafall mysigt. Men mera?
Nae.

5 timmar på ica, lite städning och nu väntar jag på att M & F ska komma hit för lite pepparkaksbak. Butiksköpt deg, fusk så det sprutar ur öronen. Men aaah.
Det var en trevlig resa till Burg igår. Jag och Kicki, några ynglingar, ett gnälligt barn med tjatig mamma och en bunt äldre lättpåverkade. Vi drabbades av deras fräckisar och försökte skratta artigt.

Han var med. Han som vore så perfekt som kärlek till mig. Men det går inte. Det går bara inte.Tanken skrämmer mig, men ändå. Nyfikenheten kanske segrar. Kan kärleken segra under omständigheterna?

Och förra kärleken fortsätter göra mig besviken. Han är så feg, jag tror att han är rädd för sin egen skugga. Jag sparkar på stenar under min regniga promenad. Frustrationen inombords bubblar och vill komma ut. Upp upp ut.
Måste springa en runda imorgon.

Glömma, skrika och återskapa.

Dagens låt;
While I´m still strong - weeping willows

Finns det kärlek?

Inga kommentarer: