onsdag 30 juli 2008

imorgon konsert

Jag ser fram emot imorgon.
Då spelar Christian Kjellvander på lilla mysmysiga Majas vid Havet utanför Varberg. Det kommer bli en fin kväll. Jag är dessutom underbart ledig imorgon och får besök av föräldrar och syster med barn. Ingen större mening med att städa innan småttningarna blåser in som en virvelvind och det mesta hamnar på golvet. Jag har fortfarande svårt att komma över att Lilltjejen rev sönder omslaget till min fina The Clash-vinyl.


I köket kokar majs och i tvättstugen är snart kläderna tvättade.
Jag tror jag drar till stranden efter lunchen. Och bara är. Bara finns. Låta omtentor vila en stund. Låta mitt huvud vila en stund.
Dagens jobb var tre timmar. Inventering av mjölkkylen. Kallt som tusan. Men att sluta jobba kl 10. Det är underbart. Hoppas bara jag kan få ut något av den här dagen också.

Lyssnar in mig på Christian Kjellvander; No heaven


Inga kommentarer: