torsdag 17 juli 2008

lediga torsdagen

Veckans enda lediga dag. Jag flyr till Malmö och Kärleken. Att sitta hemma i min egen stad gör mig frustrerad. Jag vill bryta upp och lämna. Där brister mitt löfte om att bo minst tre år på samma ställe... men över två år räcker minsann.
Men sedan ska jag slå mig till ro. Med honom som får mitt hjärta att koka.

Känner tystnaden och det fina i att inte sitta på ica.
Igår var de dock visserligen kanska lugna. Jag däremot var ansvarig för veckotidningarna. Oh yes. Springa mellan kassan, tidningarna och alla andra ställen. Ibland är det svårt att vara på tre ställen samtidigt.

Ja. Söka jobb.

Please, Please, Please, Let Me Get What I Want - The Smiths

Och vad jag vill ha är ett jobb, inget kassörskajobb i en matbutik. Men ett intressant jobb i Los Malmö.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte lätt att vara ansvarig för tidningarna samtidigt som man ska arbeta i kassan och hjälpa Ebba 75+ att hitta mjölken.... ;)

nollgradig sa...

Nä exakt. Ibland kanske kloning vore den enklaste lösningen!