måndag 28 juli 2008

värmeslag och kvällsbad

Det blev en bra och lugn födelsedag. Strålande sol och en oväntad värmebölja. Årets premiärdopp är avklarat. Och det visade sig att Kärleken är en om möjligt ännu störra badkruka än vad jag är.
Men väl i vattnet och doppade så blir vi 5 år igen.
Tappa 23 år på några minuter. Det är fint.

Tillbaka på jobbet och en varm måndag. Jag är uttråkad. Då är det svårt att hålla upp en fasad som käck kassörska. Och imorgon väntar 11 timmars jobb. Jag vill mest gömma mig under sängen.

Vad får män, pojkar och gubbar att tro att det är okej att gå in i en mataffär med bar överkropp? Vad tänker det på och med? Jag vill bara kasta något hårt i huvudet på dem. Usch usch! Håll er på stranden!

Hade starka funderingar på att cykla till stranden för ännu ett dopp i havet. Men solen försvann ibland moln och långt borta mullrar en åska. Jag håller mig på balkongen och läser en bok. Hoppas på ett riktigt oväder. Synd bara att Kärleken inte är här. Jag kommer inte få träffa honom på 12 dagar och saknaden känns redan i hela kroppen. Det har gått 14 timmar sedan han åkte.
Kärlek är längtan.

Because - The Wannadies

Inga kommentarer: