tisdag 9 december 2008

att träna eller inte

Jag har funderat på att gå till gymet i två timmar.
Det har ännu inte blivit av. Att det ska vara så svårt. Just nu laddar jag min musikspelare. Då får jag ju snällt vänta. Och så borde jag äta lite lunch.
Efter en helg i Stockholm får jag trots allt vara glad att vikten stannade på plusminus noll. Alltså visar vågen just nu på 72 kg.
Stockholm var trevligt. Men förbannat mycket folk och regn. Folk som trängs, barn som skriker,
souvenirer ifrån helvetet och japaner som skall fotografera allt och överallt.
Självklart ville inte vi vara sämre. Givetvis skall turistbilder tas, souvenirer skall inköpas (en kortlek) och tanterna skall knuffas undan.





Malmö är inte så stort ändå. Det är alldeles lagom.

Sverige är ett skogsland. Det blir uppenbart på en tågresa genom landet. Snön låg vit nästan hela vägen fram till Stockholm. Det snövita landskapet och X2000 är ingen bra kombination.Både jag och Kärleken mådde illailla. Och insåg att vår chans till semester i framtiden är cykelsemester. Ingen kan åka båt, tåg funkar inte så bra och jag mår ofta illa på flyg.
Låt oss vara miljövänliga, det är så 2009!
Väl framme i Stockholm väntade en natt på hotell. Och hotell innebär givetvis la dolce Hotelfrukost. Dock utan croissanter. Vart har de tagit vägen?Mycket god mat i Storstan. Men det bästa var ändå att hitta en korvkiosk som serverade sojakorv! Japp, jag är lättroad. Det är vi båda två. Men det var evighetersedan det gick att äta annat än veggieburgare i en korvkiosk.

Nöjd, så nöjd.

Comfort Of Strangers - Beth Orton

Inga kommentarer: