söndag 21 december 2008

blommor och pynt

I dagarna fyra har jag kört till Ystad. Jag har gömt mig bakom blomhyllor och pillat ihop julgrupper. Kreativiteten flödar stundvis, men till största delen ska tillverkningen pillas ihop efter en mall. Det är trevligt. Mysigt. Jag slipper alla kunder, de befinner sig liksom på andra sidan den skyddande muren av hyllor.Imorgon är sista dagen.
Klockan 12 väntar julledighet och ett par dagars allmänt lugn.
En tågresa mot föräldrar i Ullared.

Jag är bara så galet trött. Har jobbat och jobbat hela veckan.
Om ett par minuter blir det veggiekinamat med Kärleken och en bra film. Jag ska försöka hålla mig vaken. Jag borde packa. Jag borde städa lite.
Det borde göras så mycket. Men ändå blir ögonlocken bara tyngre och tyngre.

Way back when - Aimee Mann

Inga kommentarer: