fredag 26 december 2008

en annandag

Annandagjul.
Jag är rejält uttråkad. Fyra dagar i Ullared. Och jag klättrar snart på väggarna.
Inte heller trodde jag att det var möjligt att sakna en annan människa så mycket. Men imorgon kommer han, Kärleken. Jag kommer vanka fram och tillbaka i väntan på honom. Och när han kommer, då jäklar flyger jag ut genom dörren!

Julen har annars varit fin. Jultomte, gröt och julklappar. Småbarn som blir som galna när tomten kommer. En femåring som är på väg att outa tomten som Morfar. Som tur är går det lätt att prata omkull henne. Skulle morfar vara tomte? Näääedå.

Finaste och bästaste julklappen kom från Kärleken. Den galet snygga boken om Ingemar Bergman. Tung som satan är den också. Läsning och träning i en oslagbar kombination.
Tack finaste och underbaraste du!
Mmm. Dags att krypa ner och läsa en bok. Först måste jag bara lyssna återigen på den finfina nya kent-låt som släpptes till julen.

Inga kommentarer: