fredag 24 april 2009

molnet var inget moln

Jag trodde det mörka var ett moln. Men så ringde pappa och sa att det brinner i Malmö. Och inte var det mörka ett moln, det var minsann rök. Stor tjock rök ifrån bränder i hamnen.
Att öppna balkongdörren var en dum idé eftersom rök luktar. Och på radion sa de att det var en dålig idé att gå ut och andas in röken, det var tydligen en hälsovådlig rök.
Men finns det verkligen rök som är bra för hälsan? Och var har de isåfall gömt den?

Som det ryker! Malmö inbäddat i brandrök.
Dock trotsade jag röken och gick till en frisör. Efter två timmar och femton minuter så blev resulatet riktigt bra. Jag är randig i huvudet. På köpet fick jag en dos skvallertidnigar och fakta om kändisar som jag inte ens vet vilka de är.


I köket står en kladdkaka med kokos och kaffesmak. Den sprider en fantastisk doft omkring sig och jag undrar om det är nödvändigt att äta riktig mat innan efterrätten.

1 kommentar:

Sandra sa...

Kors, vilka hippa ränder. Hur kommer det sig att du springer fortare i Ullared än i/på Bulltofta? Kan det inte vara så att Ullaredsrundan är kortare?! Hur som helst så kan jag fortfarande inte klicka upp bilden på Anton som tidningskändis.