fredag 5 september 2008

förkyldningen fortsätter

På morgonen kunde jag knappt prata. På jobbet koncentrerade jag mig på att andas, det känns liksom tungt. Alltid alltid denna jobbiga andning vid förkyldning.
Imorgon jobbar jag sista dagen på ica.
De 2½ timmar jag jobbade idag var en ren plåga. Med en hals som känns som sandpapper och en röst som knappt går fram så är det inte lätt för tanter och gubbar att höra.
Måste krypa på mig. The Smiths/Morrissey fest imorgon. Vill orka, vill gå. Men mår jag som idag så blir det en kväll däckad i soffan.

Fredagkvällen har varit pizza och film Snadran. Som i gamla tider.

Mmm. Krypa ner med en bok i väntan på ett godnatt-samtal ifrån Kärleken. Japp. Jag är nöjd med min fredag.
För jaaa. Bilen gick igenom besiktningen med kommentaren "Ett praktexemplar"!
Hurra för mig och Herbert!

Välgärningar och illdåd- kent

Inga kommentarer: