måndag 15 september 2008

så blev jag då en Nisse

Min lugna pluggdag blev en dag med jobb istället.
Snabb dusch, snabbt inköp av sallad till lunchen, hoppa på en buss, skrivande av jobbkontrakt och utprovande av jobbkläder.
Ett lagerjobb. På Kjell&Kompany. Jäklar i min lilla låda vad mycket skräp de säljer. Men det får jag nog inte säga högt. Det kommer bli 7-16 jobb för mig tre dagar den här veckan.
Mina ben gör ont och mina fötter dunkar.
Men kärleken lagar mat och jag vänjer mig vid tanken på att behöva springa till en buss 6.30 imorgon. Jobbet var ganska trist och mina kollegor sa inte så mycket. Jag får prata med mig själv istället. Och en dag kanske jag lär mig vad de andra heter!

I lägenheten är det fortfarande kaos. Mitt boksortering in i hyllan-projekt kom av sig. Kanske orkar jag mer imorgon.

Nåja. Pluggar lite lätt.
Dricker äppeljucice, lyssnar på Tom Waits och känner doften av mat ifrån köket.
Så bra allting känns.
Men gnällighet är en del av mig. Så jag kommer fortsätta med det.

Mmm, chilichoklad är gott.

Inga kommentarer: