torsdag 18 september 2008

lånekort och jakt på anslagstavla

Jag tror att jag blivit Malmö-bo på riktigt nu. Det baseras på att jag idag skaffat lånekort på stadsbiblioteket. Samtidigt gjorde jag den första delen av uppgiften som ska skickas in imorgon. Jag ställde en fråga till en bibliotekarie. Men jag är knappast nöjd med svaret jag fick. Eller bristen på svar, snarare. Men är man 5 en dam på 50+ så kanske det går att skylla på tekniken...

Varför verkar det inte finnas hälften anslagstavla hälften whiteboard i den här stan? Är det utdött eller ett lantisfenomen? Jag vill ha det lite praktiskt i min dator och pluggdel av världen. Hittade bara en ynkeligt liten sak för hutlösa 106.50 kr.
Tack men nej tack!

Funderar på att vara duktig och börja skriva också.
Snart kommer Kärleken hem på sin cykel och då tänkte jag laga tomatomelett med mozzarella. Gott ack så gott.

This one for you - Ed Harcourt

Inga kommentarer: