fredag 24 oktober 2008

I like the feeling

av inlämnad tenta och löningshelg. Kombinationen är oslagbar. Dessutom har jag hela helgen samt måndag med Kärleken. Att göra ingenting.
Eller jo.
Vi ska om en liten stund packa in oss i bilen och färdas i regnet. Mot min barndomsby. Ni vet den där byn som alla tror är ett varuhus. Dom kallar det Ullared helt enkelt.
Och det är så enkelt. Byn heter Ullared, affären heter Gekås.
Vi tar det igen:
Byn = Ullared
Affären = Gekås.

Det är löningshelg. Och höst. På Gekås betyder detta galenskap och enorma mängder folk. Jag har upplevt detta. Jag har jobbat i detta galenskap.
Det har inte Kärleken. Han har varit i affären tre eller fyra gånger. Då tyckte han att det var mycket folk. Men nä. Älskade du, det var inte mycket folk.
Imorgon ska jag visa vad det innebär. Orden mycket folk kommer ge honom en ny innebörd.

Förövrigt så är jag så trött och förbannad på folks tanklösa jävla sätt. Min favorit och den fantastiska Marcus Birro lägger ner sin blogg. För att han kritiserat den elaka och av ondo födda Katrin Någonting. En Katrin som är känd för att vara elak. Som är känd för att hon var gift med någon som var elak. Ett par som sparkade på de som redan låg ner. Tillsammans och numera var för sig. Elakheterna fortsätter. Och nu gick de över på Marcus och hans gravida Finnjonna. Vad är det för fel på er?
Visserligen tror jag inte att det är Schulman med Exfru som skrivit påhopppen på Marcus Birros blogg. Det är snarare människor som står ännu lägre än Schulman med Exfru. Parasiter och jävla pack helt enkelt.
Marcus Birros blogg kommer saknas hos mig.

Jazz At The Bookstore - Ron Sexsmith

1 kommentar:

Anonym sa...

Sååå berätta... Har kärleken fått en ny syn på orden "mycket folk"??
Fick ni slå er fram mellan kundvagnar, hysteriska tanter och trötta gubbar???

Kram Agneta