onsdag 29 oktober 2008

lördag i ullared

I lördags slapp vi köa på Gekås. Tack vare min Syster Yster. Istället för köande så smet vi in vip-ingången, detvillsäga utgången. Jag måste erkänna att jag var lätt besviken. Visst var det mycket folk, men inte så vansinnigt mycket folk som jag trott och hoppats på. Kärleken såg dock ganska chockad ut och jag fick be honom att börja andas igen. Till slut återfick han talförmågan och lyckades uttrycka sig ungefär med orden ojojojoj.

Vi slog oss fram till rulltrappan, åkte ner och fann fem filmer som vi släpade runt på. Till slut fann vi även en till synes övergiven korg som vi lånade. Väl uppe igen blev det lite kläder och batterier. Ingen större shopping-tur med andra ord.
Istället åkte vi och matade min systerdotters kaniner. Kaniner som inte ville samarbeta och utsättas för tvångsgos. Synd, för när jag väl får tag i en av dem så är de förbannat gosiga och framförallt mjuka.
Jag köpte mig även en finfin ny leksak, en mp3 spelare med hela 4G. Den är blank och fin. Och spelar bra musik.

Lördagkvällen i Ullared innebar mat och massor med vin med mina äldsta vänner. Och massor med glass. Och tillhörande kvalificerat skitsnack.

Okej. Tillbaka till pluggandet.

Inga kommentarer: