fredag 17 oktober 2008

människor... suck

Den dagen då min farmor skulle fyllt 90 år så åkte pappa till kyrkogården och satte blommor i en vas. Fina blommor till fin farmor. Pappa gav sig sedan av för att handla mat. En kort stund senare åkte han förbi kyrkogården igen.
Då var vasen tom och blommorna stulna.
Vad är det för fel på folk? Vem är så snål att den stjäl blommor från någons grav?
Det värsta är nog ändå att jag inte blev det minsta förvånad.

Fredagkväll. Jag är ensam hemma och alldeles uttråkad. Jag borde göra så mycket men orkar så lite. Det tar mer på krafterna att jobba på lager än jag trodde. Dessutom verkar en förkyldning sticka fram sitt fula lilla huvud. Halsen svider, kroppen gör ont och näsan är konstigare än vanligt. Så jag pimplar rödvin.
Rödvin är mitt stående tips mot förkyldning. Och vitlök. Men det orkade jag inte fixa. Lättare att skuva upp en flaska.

Mera jämmer och elände. Jag fick en stark längtan efter att se den finfina filmen Italienska för nybörjare. Men till min stora förtvivlan verkar filmen ha utgått. Skräp. Skräp. Och varför har jag inte köpt den tidigare. På megastore erbjuds jag köpa fiskefilmen Kastteknink för Nybörjare istället. Men naaah. Tack men nej tack.

Nu kryper jag ner i sängen och läser en bok i väntan på att Kärleken ska komma hem och krypa ner, det finns inget bättre sätt att somna än till hans andetag.

Cruel Town - Broder Daniel

Inga kommentarer: