lördag 7 februari 2009

att bygga

Jag och Kärleken räknar oss inte till den händiga delen av befolkningen. Jag skulle säga att vi båda två har tummen mitt i handen. Men ändå har vi lyckats bygga ikea-möbler.














Jag byggde ett bo till våra badankor, de höll på att träna undan allt annat på badrumshyllan.
Och visst ser de ut att trivas?








Kärleken förvandlades till ByggareBob och slängde ihop en ny byrå till hallen. Nu har vi en byrå var. Och lite mindre förvaringsproblem.

Det är lördag. Jag tittar på matlagningsprogram på italiensk tv. Förstår ord som broooccolii och mandariiini. Jag tror de steker kött också. Mycket att lära innan resan till Rom.

Snart borde Kärleken komma hem från jobbet.

Igår kikade jag in i China Box lokaler. Där inne verkar råda totalt kaos och det känns som om inom kort är långt bort.

1 kommentar:

Anonym sa...

notera hur väl mina rutiga hantverkarbyxor matchar min rutiga hantverkarskjorta! [puss]