lördag 28 februari 2009

La dolce svit

I tisdags firade jag och Kärleken ett år.

Givetvis firades detta med att återvända till Helsingborg och Helsingör, vår mötesplats.
Dock uppdaterade vi oss lite. Istället för att skiljas åt på perrongen somnade vi i en svit på ett flådigt hotell.
På hotellet fanns även en glashiss. Vad som hindrar mig från att ge toppbetyg är att det fanns någon form av tramsig sylt i croissanten. Inte ens blåbärssylt.
Idag är det en tyst och fin lördag. Jag vaknade tidigt och kunde inte ens somna om. Sådär som lagen om alltings jävlighet är vid ledighet.
Jag tittar på mina böcker jag känner starkt att jag borde.
Jag borde plugga. Jag måste plugga.
Så jag kokar väl mig lite te och kryper ner i soffan.
Ikväll är det inflyttningsfest. Jag ska snart gå och köpa världens bästa present, alla kategorier.
Och i maj blir vi kattföräldrar.
Highway 2 U - Frida Hyvönen

Inga kommentarer: