lördag 21 februari 2009

Telefonförsäljare

Jag älskar telefonförsäljare! det ringde en kille från tidningen Rocky och frågade om min mamma eller pappa var hemma. Jag sa att de inte bor här. Han lät lite förvånad och frågade om målsman till Kärleken var hemma. Jag påpekade vänligt att Kärleken är 27 år och kan bo utan sin mamma och pappa.
Försäljaren ville då prata med Kärleken. Men han är inte hemma. Ska bli spännande att se om han ringer imorgon igen och vill prata med Kärleken, eller hans mamma.
Tydligen duger inte jag att prata med.
Men jag borde ringa min mamma och fråga om jag skulle få prenumerera på tidningen. Hoppas hon kan skriva under på att jag får. Så jag har något att visa farbrorn. Om han ringer igen.


True beliver - Aimee Mann

4 kommentarer:

Sandra sa...

nix: 020-27 70 00... numera behöver man inte ens skicka in ett papper utan bara ringa upp från samma telefon och bekräfta, inom tre veckor.

nollgradig sa...

Tyvärr får ju försäljare ringa till sina befintliga kunder. Och hit räknas tydligen vårt telefonnummer eftersom han har prenumererat på tidningen.
Ingen har ännu ringt igen.

Sandra sa...

Ah, det klart. Hur lyckades du få in en besöksräknare?! Var klistrade du in koden? Blir ju bara irriterad. Dessutom verkar din bild ha försvunnit som visar vilka som följer min blogg. TRIST SOM FAAN!!!

moi sa...

hahaha, hur kul som helst!
Hoppas han skämdes!