torsdag 19 november 2009

Berlin i bilder

Semestern är slut, verkligen slut. Jag skulle behöva mer semester.
Berlin var riktigt fint. Vi såg allt om borde ses. Och åt italiensk mat. Den tyska matkulturen är inte helt samarbetsvillig med oss vegetarianer. Förutom det tyska vinet. Det är gott. För jag tror det var sådant vi drack. Vin som vin liksom.


Fin målning på muren, mer känd som Berlinmuren.

Brandenburger Tor. Stor sak som nog bäst presenteras genom denna sång, denna bortglömda pärla

Giraff. En stor söt sak i lego.

Stor anledning till att semester är så bra. Banasplit och Tequila Sunrise.

Människor som åker på bussresa är ett rätt märkligt folk. Förutom jag och Kärleken då, såklart. Vi är fullt normala. Människor som åker på bussresor har ett starkt inneboende behov att vara först. Först av bussen vid varje paus. Först på bussen när det finns en chans att få en ny och kanske lite bättre plats. De gnäller. De fäller sätet bakåt utan att ens tänka tanken att personen bakom har långa ben. De försöker prata svenska med personalen på rastplatser. Och de saknar svenskt kaffe, alldeles på riktigt och inte bara på film!

Jag sitter och hoppas på att jag inte kommer få mail. Vår lärare i Katalogisering/Klassifikation har via biblioteksstudenternas skolforum meddelat att att tentorna är rättade och att De som inte fått mail om motsatsen är godkända. Jag har inte fått något mail. Jag verkar vara godkänd. Jag är glad. Ungefär ett ton har lyfts ifrån min axlar.

1 kommentar:

antz sa...

sicken fiiin giraff! [puss]