måndag 23 november 2009

fruktfrossa

Semsterns frukost är glömd. Chokladpuffar i sockrad youghurt och Nutella på mackan - bara på semestern barn, bara på semestern.

Dagens frukost var naturell youghurt med osockrad müsli (sådan där lyxig sak som jag själv fick blanda i butiken till ett hutlöst pris). Dagens första mellanmål är dinkel och quinoakaka, kiwi och en clementin. Det är gott ju! Riktigt gott.

Lunchen blir sallad med quornbitar och lite bönor.
Och innan promenad till dagens skolbiblioteksstudiebesök så ska jag klämma lite mera mellanmål. Keso med kanel och en banan.

När jag kommit hem ifrån studiebesöket på Möllevångsskolans skolbibliotek så väntar middag. Det blir något tillagat av Kärleken. Han får go crazy ibland grytor och stekpannor. Men det blir iallafall något med tofu.

Någon träning blev det inte på morgonen. Jag känner mig fortfarande lite risig. Kanske efter den stora vaccinsprutan jag fick i fredags. Aj i armen och trött i kroppen.

Inga kommentarer: