fredag 21 november 2008

mer fredag åt folket

Nu väntar en helg med viktklubb. Efter förra helgens fetakinamat - och godiskoma så känns det väldigt skönt. Ska bli intressant att se vad vågen hamnar på. Det blir nog till att ta måndagsvägningen med en nypa salt. Jag måste köpa ny våg sedan den gamla tappat två tassar. Eller är det fötter?

Nåja. Veckan har annars varit två finfina konserter. Ron Sexsmith, en lätt överviktig kanadensare med gitarr. Underbart fint. Mera män med gitarr!
Och dagen efter lite mer svängsväniga Tiger Lou. Fullt ös, men tyvärr ganska dåligt ljud i början. Iallafall på sången.


Jag har dessvärre insett att jag börjar bli gammal. Det fanns en tid då jag ansåg att sittplats är för mesar. Men nu... nu får jag ont i ryggen av att stå upp så länge. Och bara längtar till en konsert med Christian Kjellvander. Sittplats. Mmmm. Underbart. (Tack för biljetten söta Kärleken!)
Tantvarningarna ständigt haglar över mig.
Jag har dessutom börjat prenumerera på en korsordstidning.

Tur för mig att tant är det nya svart. Hett och trendigt alltså. Precis som jag alltid är...

Har börjat lyssna ordentligt på kommande veckas konsert. Ljuvliga Teitur. En ensam man med gitarr. Jag såg honom på Hultsfred 2004 och föll pladask. Har väntat på hans återkomst till Sverige.
I Run The Carousel - Teitur

1 kommentar:

moi sa...

Haha, jag känner igen det där med sittplats! Visst är det skönt ;P