måndag 3 november 2008

måndag. Nu jäklar!

Jag har bytt jobb och är inte längre på Kjell&Company. Det känns skönt. Förra veckan pendlade jag istället till Svedala för att packa kuddar. 7-16 tisdag-fredag stoppade jag kuddar i kuddfodral. Samtidigt insåg jag att fyra dagars jobb är på tok för mycket om jag ska hinna plugga också. Ett mindre mentalt sammanbrott resluterade i att jag fick lova Kärleken att jobba mindre. Så idag och imorgon är jag los ledig. Sitter just nu och läser om omvärldsbevakning.
Umpaumpa.
Men joo, det är intressant. Om inte den engelska texten varit så satans torr.

Det är en vecka att se fram emot. Konsert med Aimee Mann på torsdaga. Besök av SysterYster med make på fredag. Hipp Hipps hysteriskt roliga 500 på lördag. Och kanske ett par träningspass på gymet däremellan.

Försöker hålla höstmörkret på avstånd. Den gångna helgen bestod av massor med vin, trevligt sällskap, god mat, en del film och sällskapsspel. Temat för lördagen var Våga vägra Halloween. Jag och Kärleken vann inte spelandet. Bara nästan. Och jag var en god förlorare. Tack för det vinet!

En välbehövlig matpaus.
Lucky - Radiohead

Inga kommentarer: