måndag 10 november 2008

återigen måndag

Det känns som om det ständigt är måndag. Everyday is inte like sunday.
Jag jobbar och jobbar. Och pluggar och pluggar. Veckorna trillar på ganska snabbt med andra ord och snart har jag bott i stora staden i två månader.
Och trivs som en fisk i vattnet, som pizza i en bakfyllemage, som cd-skivor i bokstavsordning.

Svar kom idag på en rapport som jag och E lämnade in för ett par veckor sedan. Och här snackar vi sågning jämns med fotknölarna... det går bara att skratta åt eländet. Eller vad sägs om det här;

"Det bristfälliga sätt på vilket ni använder litteraturen går över huvud taget hand i hand med hur ni språkligt och formellt har utfört ert arbete"


Vi har inte riktigt lagt ner vår själ i det här arbetet. Och jag tror det märks. Men va fan. Nu har vi skaffat oss sysselsättning till sommaren också. Vad vore en sommar utan omtentor och rödvin? Tomt, innehållslöst och alldeles underbart.

I torsdags spelade Aimee Mann på KB här i stan. Fantstiskt bra konsert och jag blev alledels förtjust i förbandet The Submarines, köpte tillochmed skivan och fick den finfint signerad. S

Nu kallar maten och en filmkväll med Kärleken.

Trevlig måndag!

Inga kommentarer: