fredag 4 december 2009

halsont och honung

Fina fredag. Ledig. Imorgon lördag och då ska jag äta godis. Och wienerbröd med choklad. Och dricka vin. Och äta popcorn!

Idag skulle jag återvänt till gymet efter långt uppehåll. Jag var peppad. Äta frukost, slösurfa, träna, plugga, äta lunch, plugga, titta på tv för att rensa hjärnan, äta mat ifrån Vegegården, gå till Debaser för att se Tarantula Walz och Alberta Cross. Nu får jag se till att sluta halsonta och huvudvärka. Skärpning! Äter frukt och dricker té med honung. C-vitaminen flödar.
Runt Värnhemsområdet finns massor av pizzerior, thaimassage och frisörer. Den senaste ligger på en halvskum gata och erbjuder Badoljning för 80 kr. Vad innebär Badoljning? Oljas ett badkar, kunderna innan badning eller är det bara en ytterst billig bordell?
Så mycket frågor och så lite svar. Jag borde lägga min lilla energi på mitt arbete som ska lämnas in på onsdag. 10-15 sidor och jag har nog skrivit 10 rader. Det är tur att min pluggfilosofi är samma som Kalles. Och den drabbar mig snart med full kraft.
Breathe me - Sia (låten som avslutar underbara Six feet under och som får mig att snyfta varje gång)

Inga kommentarer: