söndag 6 december 2009

Överskott på mysighet?

Nog ska väl söndagkvällar vara roligare än så här? Jag har ett arbete i kursen Skolbibliotek som skall lämnas in på onsdag. Jag har bara haft hela terminen på mig. Nu får jag snarare tänka att jag har ett par nätter på mig. Det känns lagom bra.
Söndagkväll. Är det inte då man ska se på film, tindra med ögonen över andra ljuset i adventsljusstaken och bara vara mysig? Jag har min knallrosa mysdress på mig. Det är mysigt. Jag sitter i köket och breder ut mina böcker omkring mig. Det är inte så mysigt. Jag dricker te. Det är definitivt mysigt. Likaså doften av clementiner.

Just nu skriver jag:
"Kortfattat så går det att beskriva hermeneutiken med att en forskare måste kunna placera in meningsfulla fenomen i rätt kontext för att meningen skall kunna utläsas."

Det är sjukt tråkigt. Det finns mycket saker jag hellre skulle vilja göra. Sticka på en halsduk tillexempel. Och jag som inte ens är det minsta händig vad gäller textilhantverk. Eller något annat hantverksmässig heller för den delen.

Hur är det med popcorn? Får det bara ätas på frossarlördagen? Majs är ju ändå en grönsak!

Inga kommentarer: