måndag 7 december 2009

snuvlig

Jag är fortfarande snuvig och lite hostig. Men den onda halsen har gett sig av. Om en stund ska jag gå till högskolan för att ha näst sista föreläsningen. Det känns sådär. Jag har inte läst texten som skulle läsas till idag. Jag har försökt få tag i boken, dock utan att lyckas. Hur kan en bok om populärkultur i skolan vara så utlånad och ha lång kö på sig överallt?
Skolka är ett alternativ.

Nu till projekt Sjalbantning.
Förra måndagen pekade vågen på otäcka 79 kg. Jag har bestämt mig för att väga mig på onsdgar, för att ha en morot (eller vad de nu kallas) mitt i veckan. Om två dagar får jag alltså veta om jag förtjänar en ny sjal. Jag har redan spanat in en. Den ropade mitt namn och den skall bli min!

The bird will sing for us - Ed Harcourt

Inga kommentarer: