måndag 14 december 2009

knytkalas och trivselfascism

Så var det måndag och dags för Skolbibliotekskursen. Idag avslutning, genomgång av utvecklingsarbetet jag slängde ihop på några dagar. Det är bara att hoppas att jag blir godkänd. 10 sidors ordbajsande. Jag är skeptisk.
Efter redovisningar brakar det loss med knytkalas. Trivselfascism.
Jag knaprar saffransskorpa och lider i det tysta.
Måste erkänna att jag hellre tittar på Project Runaway och dricker te.

Ikväll visar kanal 5 sista avsnittet av Ullared.
Självklart tittar jag. Under åren 1996-2002 var jag en av de glada arbetarna som dyrkade min arbetsplats och älskade varje sekund.
Nä. Inte riktigt kanske. Gekås är inte den faaaantastiska arbetsplats som påstås i programmet. Kunderna är inte speciellt trevliga. De flesta, men långt ifrån alla. Jag vill aldrig jobba där igen. Inte ens med att sortera galgar.

1 kommentar:

Sandra sa...

Julpimpat sidan? Men är det inte Project Runway du tittar på? Gekkan känns been there, done that. För alltid!