fredag 18 december 2009

sjal

Ohh yeah. Vågen pekade idag på 77,9 kg. Alltså. Sjal på gång! Yeahyeahyeah!
Men först ska jag slutföra gårdagens projekt: frysen. Frysen är avfrostad, avtorkad och väntar nu på att åter fyllas med mat. Mat som övernattat på balkongen.

Jag måste snart ge mig ut och sopa snö, skrapa rutor och sedan muta in katten i åk-buren. Vi ska åka till veterinären som ska ge henne en manikyr och pedikyr. Selma ska bli lite julfin. Det snöar fortfarande. I Skåne. Och det är minusgrader. I Skåne! Helt otroligt. Det får bli en tjock och fin sjal till Sofie idag.

Och imorgon är det frossardag. Jag vill äta litervis med popcorn och varm choklad. Och resterna av Dumlekolorna som Kärleken gömt någonstans. Om det finns deg kvar så vill jag nog även ha en pizza. Om inte hela Malmö snöas in.

Nu frukost, snart skrapa bil.

Your great book - Teitur

4 kommentarer:

Sandra sa...

Jippi! En vintervit sjal så du kan kamoflera dig? Några särskilda önskemål mer än gröt, julmust och Brie till uppesittarkvällen?

nollgradig sa...

Clementiner, lussekatter och pepparkakor!
En vit sjal i min ägo kommer nog inte vara vit så speciellt länge.

Bella sa...

Hej! Hittade till din blogg via kommentaren du lämnade på Majas Gp-blogg. Jag kommer absulot att kika förbi då och då i fortsättningen. Förresten, varför just sjal?

nollgradig sa...

Hej Bella!
Vad trevligt med följare!
Jag älskar sjalar och försöker peppa mig själv genom att jag får köpa en för varje kilo jag går ner. Ett problem är bara att det kan bli trångt i garderoben...